Przyjazne nastawienie i współpraca
Szeroka współpraca pomiędzy kadrą szkolną, uczniami/ uczennicami i rodzicami jest najlepszą metodą ułatwienia procesu adaptacji dla uczniów i uczennic z doświadczeniem migracji i ich rodzin, ale także dla społeczności przyjmującej nowe osoby.
Jeśli można liczyć na wsparcie rodziców, warto zaangażować ich w różne wydarzenia szkolne (np. imprezy, podczas których porusza się kwestie różnorodności kulturowej – warto tu jednak zwrócić szczególną uwagę na to, aby działania te nie umacniały stereotypów i uprzedzeń)
Linki i artykuły
- W niniejszych artykułach znajdziesz praktyczne ćwiczenia antydyskryminacyjne skierowane do różnych grup wiekowych: Praktyczne ćwiczenia uczące postaw antydyskryminacyjnych i równościowych | NOWA ERA
- Tutaj znajdziesz ciekawy artykuł dotyczacy roli wychowawczy w klasie z dziecmi z doświadczeniem migracji a także jak uczyć w klasie nijednorodnej kulturowo: Jak być wychowawcą w klasie, w której są uczniowie z doświadczeniem migracji – Odpowiadaj na globalne wyzwania (ceo.org.pl)