Dostępne formy wsparcia
Szkoła powinna być w stanie zaoferować dziecku z doświadczeniem migracji różne formy wsparcia z uwagi na potrzeby związane z doświadczeniem migracji (wspomniane we wcześniejszych rozdziałach).
Dlatego koniecznie sprawdź, jaki rodzaj pomocy szkoła może zaoferować w obszarze potrzeb edukacyjnych (znajomość języka, konkretne przedmioty szkolne), organizacji codziennego funkcjonowania w szkole (dostosowane metody pracy, oceniania, możliwa pomoc od asystentów/asystentek kulturowych) i psychologicznym (wsparcie psychologa lub pedagoga szkolnego, współpraca z Poradnią Psychologiczno-Pedagogiczną).
Linki i artykuły
- Krótki artykuł dotyczący oceniania w zróżnicowanej klasie: Jak oceniać uczniów w zróżnicowanej klasie? 5 najważniejszych kroków – Odpowiadaj na globalne wyzwania (ceo.org.pl)
- Skuteczną metodą nauczania w klasie różnorodnej kulturowo jest ocenianie kształtujące: Ocenianie kształtujące w praktyce | Oskar Rożewicz (o-rozewicz.pl)