Wrażliwość kulturowa? Sprawiedliwość?
Nawet jeśli nie myślisz o tym na co dzień, to w twojej szkole obowiązują dziesiątki norm i przepisów, zarówno o charakterze oficjalnym, jak i nieformalnym.
Jest to oczywiście naturalne i niezbędne dla każdego rodzaju instytucji publicznej, ważne jest jednak, aby krytycznie zastanowić się nad pytaniem, czy obecne zasady i normy są otwarte na uczniów i uczennice z doświadczeniem migracji i czy osoby te są w stanie w pełni uczestniczyć w życiu szkoły bez konieczności naruszania własnych zasad tradycyjnych/kulturowych i swojej tożsamości.
Czy można rozwinąć szkolne zasady, aby były wystarczająco elastyczne, by zaspokoić potrzeby zróżnicowanej społeczności? Na przykład, czy można pomyśleć o inkluzywnym sposobie obchodzenia świąt takich jak Boże Narodzenie? Czy możliwe jest, aby szkolna stołówka serwowała jedzenie dostosowane do diety uczniów i uczennic itp.