Bezpieczna i inkluzywna szkoła otwarta na różnorodność
Szkoła inkluzywna i sprzyjająca różnorodności to miejsce, w którym osoby z różnych kultur mogą swobodnie i bezpiecznie funkcjonować, wyrażając i rozwijając się w atmosferze akceptacji wobec siebie nawzajem. Dobrze aby zasada ta działała w obie strony, tj. od społeczności goszczącej wobec uczniów/uczennic z doświadczeniem migracji i na odwrót. Wartość inkluzywności odnosi się nie tylko do zachowań i postaw, ale także do praktycznych rozwiązań, takich jak organizacja przestrzeni czy dostępność określonych rodzajów żywności w szkolnej stołówce.
Czy kadra zdaje sobie sprawę, jak ważne jest stworzenie środowiska, w którym uczniowie i uczennice z doświadczeniem migracji będą czuć się bezpiecznie będąc sobą, bez konieczności ukrywania pewnych aspektów swojej tożsamości (np. języka, praktyk religijnych, symboli narodowych lub etnicznych itp.)?