03
Klasa
Myśląc o przygotowaniu klasy na przyjęcie nowego dziecka, należy uważnie rozważyć trzy aspekty:
Pierwszy – klasa może być rozumiana jako fizyczna przestrzeń, która jest lub nie jest kulturowo inkluzywna.
Drugi – klasa składa się z uczennic i uczniów, którzy mogą nie być gotowi, aby przyjąć nowe dziecko z doświadczeniem migracji (lub wielojęzyczne) do swojego grona.
Trzeci – klasa, w szerszym sensie, to społeczność ukształtowana również przez klimat panujący w szkole oraz rodziców, którzy (mniej lub bardziej bezpośrednio) wpływają na sytuację dzieci migranckich.
Budowanie otoczenia
Budowanie otoczenia
Promowanie i stymulowanie pozytywnych postaw wobec różnorodności kulturowej
Promowanie i stymulowanie pozytywnych postaw wobec różnorodności kulturowej
Edukowanie w zakresie różnorodności i heterogeniczności kulturowej
Edukowanie w zakresie różnorodności i heterogeniczności kulturowej
Rozwijanie i wspieranie
Rozwijanie i wspieranie