03
				 
			
			Klasa
Myśląc o przygotowaniu klasy na przyjęcie nowego dziecka, należy uważnie rozważyć trzy aspekty:
Pierwszy – klasa może być rozumiana jako fizyczna przestrzeń, która jest lub nie jest kulturowo inkluzywna.
Drugi – klasa składa się z uczennic i uczniów, którzy mogą nie być gotowi, aby przyjąć nowe dziecko z doświadczeniem migracji (lub wielojęzyczne) do swojego grona.
Trzeci – klasa, w szerszym sensie, to społeczność ukształtowana również przez klimat panujący w szkole oraz rodziców, którzy (mniej lub bardziej bezpośrednio) wpływają na sytuację dzieci migranckich.
Budowanie otoczenia
								Budowanie otoczenia							
							
						Promowanie i stymulowanie pozytywnych postaw wobec różnorodności kulturowej
								Promowanie i stymulowanie pozytywnych postaw wobec różnorodności kulturowej							
							
						Edukowanie w zakresie różnorodności i heterogeniczności kulturowej
								 Edukowanie w zakresie różnorodności i heterogeniczności kulturowej							
							
						Rozwijanie i wspieranie
								 Rozwijanie i wspieranie