02
Szkoła
Podzieliliśmy zagadnienia dotyczące szkoły na trzy obszary, które warto brać pod uwagę.
Pierwszy nawiązuje do polskiego systemu edukacji i kultury organizacyjnej twojej szkoły.
Drugi obszar nawiązuje do samego budynku, w którym znajduje się szkoła i przestrzeni, które mogą w różnym stopniu sygnalizować otwartość na różnorodność językową i kulturową.
Trzeci obszar odnosi się do szkoły jako społeczności, w skład której wchodzą uczniowie i uczennice, kadra dydaktyczna i pozostałe osoby pracujące w szkole. Bardzo ważne jest, by dyrekcja przygotowała osoby zatrudnione w placówce do kontaktu z dziećmi zróżnicowanymi kulturowo (np. organizując warsztaty lub konsultacje).
Budowanie przyjaznego, tolerancyjnego, bezpiecznego i włączającego środowiska i otoczenia szkolnego
Budowanie przyjaznego, tolerancyjnego, bezpiecznego i włączającego środowiska i otoczenia szkolnego
Promowanie i stymulowanie pozytywnych postaw wobec różnorodności kulturowej
Promowanie i stymulowanie pozytywnych postaw wobec różnorodności kulturowej
Edukowanie w zakresie różnorodności i heterogeniczności kulturowej
Edukowanie w zakresie różnorodności i heterogeniczności kulturowej
Rozwijanie i wspieranie
Rozwijanie i wspieranie